Over Make-A-Wish Nederland

In 1989 komt onze allereerste wens van de 10-jarige Cindy. Zij wil zó graag Mien Dobbelsteen ontmoeten uit de toen heel populaire serie Zeg ‘ns Aaa.

Missie

Samen geven wij ernstig zieke kinderen hoop en kracht voor de toekomst door hun liefste wens te vervullen.

Doelstelling

Elke dag horen gemiddeld drie families in Nederland dat hun kind een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte heeft. Make-A-Wish wil álle kinderen tussen 3 en 18 jaar kracht geven voor de toekomst. Dat doen we door hun allerliefste wens te vervullen.

De impact van een Wish Journey

Onderzoek toont aan dat het realiseren van een allerliefste wens ernstig zieke kinderen en hun omgeving weer kracht en vertrouwen geeft, en blijvend impact heeft. Een wensvervulling ontstaat niet vanzelf. Het is een zorgvuldig geplande Wish Journey.

Een bijzonder traject waar een grote groep mensen maanden mee bezig is en dat van A tot Z maatwerk is. En dat impact heeft vanaf het moment van kennismaken tot lang na de wensvervulling. Zo maken wij met elkaar herinneringen die een leven lang mee gaan.

Wij zetten alles op alles om zoveel mogelijk wensen te vervullen. Dat doen wij niet alleen. Dat kunnen wij niet alleen. Ons verhaal is niet zomaar een verhaal. Het is het verhaal van alle verhalen van kinderen met een ernstige, soms zelfs levensbedreigende ziekte. Van zorgzame vrijwilligers, ouders, ziekenhuizen en business partners die samen alles uit de kast halen om het onmogelijke onvergetelijk te maken. Van maanden van voorbereiden, het verheugen op, zorgeloze momenten met familie en herinneringen. Door onderdeel te zijn van een onvergetelijke Wish Journey krijgt het kind positieve energie.

Zo vinden kinderen én de mensen eromheen weer nieuwe kracht om sterker de toekomst in te gaan. En dat al 30 jaar.

Het verhaal van Arnau