ONDERSTEUNENDE TEAMS

Team IT

‘Matthijs was altijd degene die de moed erin hield’

Afgelopen boekjaar begon collega Adrian Brinkhaus als projectleider aan een groot IT-project: het kiezen van een nieuw CRM-systeem. Of voluit: een systeem voor Customer Relationship Management.

Bij de tijd met nieuw CRM

Een goed CRM-systeem helpt bij het beheren van de klantgegevens. Biedt ondersteuning voor salesmanagement. En integreert met social media en geeft actiegerichte inzichten. Hard nodig, want we werkten met een verouderd Microsoft-systeem uit 2011 dat inmiddels is afgeschreven. Dit systeem had nogal wat beperkingen, waardoor we onze ambities voor fondsenwervingniet konden verwezenlijken.

Vanwege de hoge investering besloten we een aanbesteding uit te schrijven. De aanbesteding is gewonnen door Pixelzebra, vanaf augustus ook onze nieuwe IT-partner.

Sinds april 2019 zijn we bezig met de online beschrijving van de werkprocessen, een behoorlijke klus. Om die reden splitsten we het traject in kleine, behapbare delen op. Per bedrijfsonderdeel zijn producteigenaren benoemd. Die legden in workshops aan de Pixel-consultant uit hoe onze werkprocessen in elkaar staken, zodat Pixelzebra kon gaan bouwen.

Op deze manier konden we er zoveel mogelijk collega’s bij betrekken. In sprints van twee weken levert Pixelzebra steeds een stuk van het nieuwe systeem op. Het is de bedoeling dat het systeem in mei 2020 volledig is omgezet en dat alle betrokken collega’s dan getraind zijn om ermee te werken.

Naar Team Facility